Ga bloggen

Tja en toen was er eens een blog. Vroeger voor mensen die graag iets te vertellen had over een onderwerp wat hun bewoog. Tegenwoordig een must have voor ieder gerespecteerde website, vaak met de officiële lezing om te communiceren met de doelgroep.

Officieus het middel om autoriteit te verdienen door de ‘ogen’ van google en zo een hogere ranking te krijgen. Om deze reden zie je heel veel boogjes die aan een webshop is gekoppeld en vaak na een paar maanden doodbloed.. Als je over onderwerpen gaat schrijven die je eigenlijk niet interesseren ziet vroeg of laat je lezer…

Hoe dan wel? Wanneer je naar de betere blogger kijkt zijn op de eerst plaats fanatieke schrijvers over een onderwerp wat hen raakt. Zodra je iedere week je moet toe zetten tot een onderwerp wat je eigenlijk niet boeit komt er na verloop van tijd de klad er in.

De betere blogger weet de lezer te boeien en eenvoudig te duiden waar het over gaat. Vaak een ervaring of een onafhankelijke mening die er toe doet. Geen ‘wij van wc eend adviseren wc eend’ maar als een onderwerp of product niet goed is wordt dit ook zo gemeld. Naam bij. Het beestje. Punt uit.

Over het algemeen lukt een blogger een topic in 300 tot 400 woorden de lezer te boeien. Dit is geen keiharde regel maar een goede richtlijn om niet te langdradig te worden.  Of kort het in tot de essentie of schrijf een tweede of derde artikel hierover en laat de lezer beslissen om door te klikken.

Daarom houdt dit artikel nu op en wil ik je wijzen op de gouden tips om hoger in google te komen…

Bloggen

Ga vooral bloggen over onderwerpen die je echt leuk vind zoals over vakantie ervaringen.

Geef een reactie